Բնական թվի աստիճանի բարձրացում
Պարապմունք 3.
Հարցերի քննարկում
Բանավոր հաշվարկ
Նախագիծ 1. «Թիվ, թվանշան, թվային արտահայտություն»
Պարապմունք 3.
Բնական թվի աստիճանի բարձրացում
Մենք գիտենք, որ նույն գումարելիների գումարը կարող ենք գրել արտադրյալի տեսքով, այսպես գրելը ավելի հարմար է, տես օրինակը
2+2+2+2+2+2+2=7×2 այս գրելաձևը ձեզ հայտնի է երրորդ դասարանից։
Իսկ եթե լիներ նույն արտադրիչները 2x2x2x2x2x2x2-այս արտադրյալը կարճ գրելու ձև առակժմ չգիտենք։
Հենց այսպիսի դեպքերի համար էլ, արտադրյալը կգրենք հետևյալ կարճ ձևով՝
2x2x2x2x2x2x2=27
Գրված արտահայտության մեջ 2-ը կոչվում է հիմք, իսկ 7-ը՝ ցուցիչ կամ աստիճանացույց։ Այն կարդացվում է 2-ի 7-րդ աստիճան։ Այս գործողությունը կոչվում է աստիճանի բարձրացում։
34 արտահայտությունը կարդացվում է «երեքի չորրորդ աստիճան»։ Արժեքը հավասար է.
34= 3 ⋅ 3 ⋅ 3 ⋅ 3 = 81
72-ին ասում ենք 7-ի քառակուսի, իսկ 73 -ին՝ 7-ի խորանարդ կամ
62-ին ասում ենք 6-ի քառակուսի, իսկ 63 -ին՝ 6-ի խորանարդ:
Առաջադրանքներ։
1. Գրեք արտադրյալի տեսքով․
4+4+4+4+4+4+4+4=4×8
2+2+2+2=2×4
8+8+8+8+8+8+8+8+8+8=8×10
9+9+9=9×3
2. Գրեք ցուցչային տեսքով
2x2x2x2x2x2x2x2=28
5x5x5x5=54
10x10x10x10x10x10x10=107
7x7x7x7x7=75
3. Հաշվեք․
14=1x1x1x1=4
24=2x2x2x2=16
34=3x3x3x3=81
44=4x4x4x4=256
54=5x5x5x5=625
64=6x6x6x6=1296
74 =7x7x7x7=2401
84 8x8x8x8=4096
94=9x9x9x9=6561
104=10x10x10x10=10 000
4. Արտադրյալը գրեք աստիճանի տեսքով և հաշվեք
5x5x5x5=54=625
1x1x1x1x1x1x1x1x1x1=110=1
10x10x10x10x10x10=106=1 000 000
8x8x8=83=512
5. Կատարե՛ք հաշվումները, եթե a = 3.
ա) 3 ⋅ a + 386=375
բ) 27 ։ a + 96 ։ a= 41
գ) (17 – a) ⋅ 3=4
դ) (6 ⋅ a + 3) ⋅ a=63
6. Գտե՛ք տառային արտահայտության արժեքը, եթե
a = 7, b = 5.
ա) 3 ⋅ a + 5 ⋅ b,
3×7+5×5=46
բ) 10 ⋅ (a + b) ։ 3,
10x(7+5):3=40x
գ) (a – b) ⋅ 4 + a ⋅ b,
(7-5)x4+7×5=43
դ) 95 ։ b + 49 ։ a,
95:5+49:7=26
ե) (a – 7) ⋅ 8 + (b – 5) ⋅ 4,
(7-7)x8+(5-5)x4=0
զ) (a – 7) ⋅ (b – 5)
(7-7)x(5-5)=0
Lրացուցիչ։
7. a տառն օգտագործելով՝ կազմե՛ք այնպիսի արտահայտություն, որի արժեքը a = 2 դեպքում հավասար լինի 25‐ի։
(a+3)x5=25
Комментарии
Отправить комментарий