101-110
101. Ընդգծված բառակապակցությունները փոխարինի՛ր ածանցավոր բառերով:
Շատ ու շատ դարեր առաջ ասորիների երկրում(Ասորեստան) մի իմաստուն մարդ էր ապրում:
Մորու թփերով ծածկված(մորու թպուտ)տեղում մի առարկա էր թաքցրել:
Նա որոշել էր այդտեղ իր համար բնակվելու տեղ(Բնակարան)կառուցել:
Տունը դարձրել ես հավեր պահելու տեղ(հավանոց):
Երեկոյան դարբինների աշխատանքի վայրում կհսւնդիպենք:
Գետի ափին մի փոքր հյուղ ուներ, որտեղ ապրում էր իր սիրելի կենդանու հետ:
Իրենց փոքր գյուղի փողոցներն ու այգիները հիշեց:
102. Բնակավայր կամ տեղանք ցույց տվող բառերին այնպիսի ածանցներ ավելացրու, որ նոր բառերը տվյալ տեղի բնակիչ իմաստն արտահայտեն:
Օրինակ՝
լեռն - լեռնցի:
Երևան-Երևանցի, քաղաք-քաղաքացի, Վան-Վանացի, Մուշ-Մուշցի, Աշտարակ-Աշտարակցի, Արտաշատ-Արտաշատցի,Դվին-Դվինցի, Կարս-Կարսցի, Գյումրի-գյումրեցի, Լոռի-Լոռեցի, Ամերիկա-Ամերիկացի, Նյու-Յորք-Նյու-Յորքցի, Լոնդոն-Լոնդոնցի, սար-սարեցի, գյուղ-գյուղացի:
103. Տրված բառազույգերի արմատները տեղափոխելով՝ բաղադրյալ նոր բառեր ստացի´ր:
Օրինակ՝
բարեժպիտ, մանկամիտ - բարեմիտ, մանկաժպիտ:
ա) Ջրահարս, ծովանկար-ջրանկար, ծավահարս, բ) ժանգապատ, արծաթագույն-ժանգագույն, արծաթապատ, գ) հողմածին, ջրաղաց-հողմաղաց, ջրածին, դ) զորագունդ երկրամաս-զորամաս, երկրագունդ:
104. Տրված բառերր բաղադրիչների բաժանի՛ր: Արմատներն ի՞նչ մասնիկով են կապվում:
Օրինակ՝
Գրատախտակ - գր(գիր) + ա + տախտակ:
Ձեռագիր-ձեռ+ա+գիր, գեղանկար-գեղ+ա+նկար, շրջազգեստ-շրջ+ա+զգեստ, սիրահոժար-սիր(սեր)+ա+հոժառ, դեղնակտուց-դեղն(դեղին)+ա+կտուց, հոդակապ-հոդ+ա+կապ:
105. Շարքի բոլոր բառերը, բացի մեկից, նայն ձևով են կազմված: Գտի´ր օրինաչափությանը չենթարկվող բառը:
ա) Հրաշամանուկ, հողագունդ, առևտուր, մեծահոգի, փրկագին:
բ) Ջրկիր, սեղանատամ, նախօրոք, դասաժամ, ձեռնտու:
106. Տրված արմատների կրկնությամբ բառեր կազմի՛ր: Գրությանն ուշադրություն դարձրո՛ւ (ինչո՞վ է տարբերվում մյուս բարդ բառերի գրությունից):
Օրինակ՝
մեծ-մեծ:
Ծանր-ծանր, գույգ-գույգ, չորս-չորս, խիստ-խիստ, արագ-արագ, բաց-բաց, թաց-թաց:
107. Արմատի կրկնությամբ կազմված, գծիկով գրվող բարդ բառեր գրի´ր:
Օրինակ՝
շուտ-շուտ, երբեմն-երբեմն:
խիտ-խիտ, երկու-երկու, քայլ-քայլ, մանր-մանր, կաթ-կաթ
108. Տրված արմատների կրկնությամբ բառեր կազմի՛ր (արմատների մեջ ի՞նչ փոփոխություն է կատարվում):
Օրինակ՝
Փալաս-փուլուս:
Աման-չաման, մարդ-մուրդ, պարապ-սարապ, պակաս-մակաս, մանր-մունր, փոքր-մոքր, ոլոր-մոլոր , սուս-փուս:
109. Տրված արմատների կրկնությամբ բառեր կազմի՛ր: Բառերի մեջ այդ արմատների գրությանն ուշադրություն դարձրո՛ւ:
Օրինակ՝
ճըռ - ճռճռալ, ճռճռոց:
Մըռ-մռմռալ, մռմռոց, հըռ-հռհռալ հռհռոց, չըռ-չռչռալ, չռչռոց, կըռ-կռկռալ, կռկռոց, դըռ-դռդռալ, դռդռոց:
110. Տրված արմատներով բաղադրյալ բառեր կազմիր՝ դրանք դնելով նոր բառերի սկզբում, մեջտեղում և վերջում:
Մարդ-մարդամոտ, անմարդասեր, տղամարդ, բարի-բարեհամբույր, անբարեհամբույր, , ձայն-ձայնավոր, , բաղաձայն, սեր-սերուցք, կաթնասերուցք, թթվասեր, տեր-, անտերություն, անտեր, գիր-գիրք, տպագրատուն, տբագիր:
Комментарии
Отправить комментарий