գործնական քերականություն
1․ Տրված բառերի մեջ մտնող հնչյունները գրի՛ր:
Օրինակ` հարևան- հ, ա, ր, է, վ, ա, ն:
Յուրաքանչյուր – յ, ու, ր, ա, ք, ա, ն, չ, յ, ու, ր
արհամարհել – ա, ր, հ, ա, մ, ա, ր, ե, լ
ակնդետ – ա, կ, ը, ն, դ, ե, տ
լուսնկա – լ, ու, ս, ը, ն, կ, ա
ուղևորվել – ու, ղ, է, վ, օ, ր, վ, ե, լ
երկաթյա – յ, է, ր, կ, ա, թ, յ, ա
Սեբաստիա – Ս, ե, բ, ա, ս, տ, յ, ա
հիացմունք – հ, ի, ա, ց, մ, ու, ն, ք
2․ Ստուգի՛ր՝ տրված բառաշարքերի բոլո՞ր բառերն են ճիշտ գրված, և սխալներն ուղղի՛ր:
Ա.Դարբին, երբ, լիրբ, հարբել, նուրբ, որբ, սուրբ, սրբել, ուրբաթ, փրբուր, երբներանգ:
փրբուր – փրփուր, երբներանգ – երփներագ
Բ. Խաբել, խաբեբա, շաբաթ, համբերել, համբուրել, համբույր, շամբուր, ճամբա:
շամբուր – շամփուր ճամբա – ճամփա:
Գ. Աղբյուր, եղբայր, ողբալ, աղբանոց, թուղբ:
թուղբ – թուխփ
3․ Տրված բառերը տեղադրի՛ր կետերի փոխարեն՝ համապատասխանեցնելով նախադասություններին:
Խռպոտ, դժոխք, գործընկեր, ոգևորվել, զառիվայր, անկոտրում, ընդհատել, միանգամայն:
Տոթ էր, աղմուկ ու խառնաշփոթ. կարծես դժոխք լիներ:
Գլորվում էր զառիվայր լանջով:
Ձայնն էլ խզված էր ու խռպոտ:
Առանց ընդհատելու լսեցին նրա ամբողջ ելույթը ու հետո նստեցին մտամոլոր:
Դու միանգամայն անտեղյակ ես, դրա համար էլ խոսքդ չեն լսում ու աղմկում են:
Անկոտրում ոգի ունի, հեշտ չէ նրան ծնկի բերել:
Միանգամից ոգևորվում է ու կպչում գործի:
4․ Փակագծերում տրված բառերից և բառակապակցություններից նախադասության մտքին համապատասխանող գոյականներ ստացի՛ր և գրի՛ր կետերի փոխարեն:
Բնության մեջ համատարած լռություն (լռել) չկա:
Աղմուկը կարող է հիշողության (հիշել) կորստի (կորչել) պատճառ դառնալ:
Աշխատանքից (աշխատել) հոգնած մարդու վրա ազդում է քաղաքային երթևեկության (երթալ ու գալ) աղմուկը, բարձրաձայն խոսակցությունը (խոսել):
Կա ենթադրություն (ենթադրել), որ ջուրը ոչ միայն Երկրի, այլ նաև ուրիշ մոլորակի (մոլորել) վրա է շատ:
Մարդաբանները (մարդու մասին գիտությամբ զբաղվող) վկայում են, որ մարդկանց մարմնի յոթանասուն տոկոսը ջրից է բաղկացած:
Բժշկության խորհրդանիշը (խորհուրդը նշել) եղել և մնում է օձը:
5․ Յուրաքանչյուր շարքի չորս բառերն ի՞նչ ընդհանուր հատկանիշ ունեն, որ նույն շարքի բառը չունի:
ա) վանք, անտառ, գայլ, երեխա, թփուտ – բոլոր բառերը կապված են բնության կամ միջավայրի հետ, իսկ երեխա ոչ։
բ) հարսնացու, տիեզերագնաց, եղբայր, գիտնական, առնետ – մյուս բոլորը մարդիկ են, իսկ առնետ կենդանի է
գ) Հովհաննես Թումանյան, Թբիլիսի, Լուսաստղ, մոլորակ, «Ջութակ և սրինգ» – մյուս բառերը իրական գոյություն ունեցող անձ, վայր, ստեղծագործություն են, իսկ Լուսաստղ՝ երևակայական հերոս է։
դ) կապիկ, տեր, սարսափ, կամուրջ, երեխա – մյուս բառերը թանդ գոյական ենք, իսկ սարսափ՝ վերացական գոյական։
6․ Երկինք և մարդ բառերի տրված բառաձևերը տեղադրի´ր հոլովման աղյուսակում:
Երկնքում, երկնքից, երկինք(ը), երկնքի, երկնքով, երկնքին, մարդով, մարդու, մարդուն, մարդ(ը), մարդուց:
Ուղղական- երկինք(ը), մարդ(ը)
Սեռական- երկնքի, մարդու
Տրական- երկնքին, մարդուն
Բացառական- երկնքից, մարդուց
Գործիական- մարդով, երկնքով
Ներգոյական- երկնքում, մարդու մեջ
7․ Ընկեր, սրճարան գոյականները հոլովի´ր:
Ուղղական- ընկեր(ը), սրճարան(ը)
Սեռական- ընկերի, սրճարանի
Տրական- ընկերին, սրճարանին
Բացառական- ընկերից, սրճարանից
Գործիական- ընկերով, սրճարանով
Ներգոյական- ընկերոջ մեջ, սրճարանում
Комментарии
Отправить комментарий