Հայոց լեզու 5 գրքից 151-160 առաջադրանքները
Հայոց լեզու 5 գրքից կատարի՛ր 151-160 առաջադրանքները։
151. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությանը բացատրի´ր:
Ա Բ
Անտառ խշշում է
աղջիկ խաղում է
մարդ կանգնում է
մեքենա սլացավ
քամի դադարեց
Ա-գոյական
Բ-բայ
152. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությունը բացատրի´ր:
Ա Բ
Պար — պարում է
երգ — երգել է
կանչ — կանչել է
հարց — հարցրել է
կապ — կապում է
Ա․ Գոյական
Բ․ Բայ
153. Ա և Բ խմբի բառերի տարբերությունը գտի´ր (ի՞նչ են ցույց տալիս, ի՞նչ հարցերի են պատասխանում): Բ խմբի ր ստերին ին՞չ անուն կարելի է տալ:
Ա. Տղա, թանաք, խրճիթ, արգելք, բաժակ, բանալի, տատիկ, ուսուցչուհի, թռչուն, հեղեղ, դերձակ: — Գոյական (ինչ, ով)
Բ. Հնձում ենք, խաղում էինք, լուսավորում ես, կտցահարեց, վազում էիք, թակում եմ, հեղեղել է, խռնվում են, շփոթեցի, բացել եք: — Բայ(ինչ է անում, ինչ է լինում)
154. Տրված բառախմբերում պակասող բառերն ավելացրո´ւ , որ դառնան նախադասություննր:
Բակում մի երիտասարդ սրինգ «էր նվագում։
Երեխան քարերի մեջ ինչ-որ բան էր փնտրում։
Մի մարդ մութ գիշերով ձոր էր իջնում։
Անձրևը անընղհատ մաղում էր։
Արևի առաջին շողերի հետ քաղաքն աղմուկով արթնացավ։
155. Նախորդ աոաջադրանքը կատարելիս ինչպիսի՞ բառեր ավելացրիր:
Նվագել, փնտրել, իջնել, մաղել, արթնանալ։
Դրանք բայեր են: Հին հայերենում «բայ» նշանակում է «խոսում է, ասում է»:
156. Ի՞նչ ընդհանրություն ունեն ընդգծված բառերը (ի՞նչ հարցի են պատասխանում, ի՞նչ են ցույց տալիս):
Արջը(ով արջը) տանձ (ի՞նչ տանձ) է ուտում:
Մեր բարդին(ինչ բարդի) սոսափում է:
Սևաչյա աղջիկը(ով աղջիկը) երգում է:
Միայնակ ծաղիկը(ինչ ծաղիկ) սպասում էր վերջին քամուն(ինչ քամի)։
Անվանի մարզիկի(ով մարզիկը) հետ հանդիպելու կգա՞ս:
Նա մոտեցավ խշշացող գետին(ինչ գետ)։
Բոլորը գոյականներ են։ Գոյալանը պատասխանում է ով, ովքեր, ինչ, ինչեր հարցերին։
157. Գոյ արմատով կազմված բառերի բացատրությունը կարդա՛:
«Գոյական»անունն ինքդ բացատրի´ր:
Գոյ — էակ, էություն, արարած:
Գոյություն — լինելը, լինելիություն:
Գոյանալ — գոյություն ստանալ, առաջանալ:
Գոյատևել — գոյություն ունենալով տևել, շարունակվել:
Անգո — գոյություն չունեցող:
Գոյական — Առարկայի հասկացություն արտահայտող բառերի, որպես խոսքի մասի, ընդհանուր անունը:
158. Փորձի´ր բացատրել, թե ընդգծված բառերը ինչո՞ւ են կոչվում գոյականներ:
Այդ մարդը համարյա ամեն ինչ հիշում է:
Ծերունի արաբը մի բլուր ցույց տվեց՝ ասելով, որ այնտեղ է փետրվող պալատը:
Բաբելոնյան աշտարակը փնտրել են և´ հնագետները, և´նրանք, որոնք ուղղակի գանձ են փնտրել:
Այժմ ավելի հազվադեպ էր քարավան անցնում այդ ժայռի տակով, և աղբյուրի մոտ ավելի հազվադեպ էր մարդ երևում:
Քամին պատին փակցված ազդագիրն էր պոկում:
Կյուրոսն այնտեղ մի քաղաք էր հիմնել:
Որովհետև նրանք գոյություն ունեն։
159. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությունը բացատրի՛ր:
Ա Բ
Դեղին — դեղնել
փոքր — փոքրանալ
բարի — բարիանալ
սիրուն — սիրունանալ
Էստեղ ածականը դարձրել են բայ։
160. Ընդգծված բառերն ի՞նչ հարցի են պատասխանում և ի՞նչ են ցույց տալիս: Ի՞նչ անուն կտաս այդ բառերին:
Ծանր առարկա, կանաչ արտ, բարձր տանիք, գունավոր նկար, բարակ ժապավեն, նեղ ճանապարհ, պղտոր գետ:
160. Ընդգծված բառերն ի՞նչ հարցի են պատասխանում և ի՞նչ են ցույց տալիս: Ի՞նչ անուն կտաս այդ բառերին:
Ծանր առարկա, կանաչ արտ, բարձր տանիք, գունավոր նկար, բարակ ժապավեն, նեղ ճանապարհ, պղտոր գետ:
Ածականներ։ Ածականները պատասխանում են ինչպիսի հարցին։Հայոց լեզու 5 գրքից կատարի՛ր 151-160 առաջադրանքները։
151. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությանը բացատրի´ր:
Ա Բ
Անտառ խշշում է
աղջիկ խաղում է
մարդ կանգնում է
մեքենա սլացավ
քամի դադարեց
Ա․ Գոյական
Բ․ Բայ
152. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությունը բացատրի´ր:
Ա Բ
Պար — պարում է
երգ — երգել է
կանչ — կանչել է
հարց — հարցրել է
կապ — կապում է
Ա․ Գոյական
Բ․ Բայ
153. Ա և Բ խմբի բառերի տարբերությունը գտի´ր (ի՞նչ են ցույց տալիս, ի՞նչ հարցերի են պատասխանում): Բ խմբի ր ստերին ին՞չ անուն կարելի է տալ:
Ա. Տղա, թանաք, խրճիթ, արգելք, բաժակ, բանալի, տատիկ, ուսուցչուհի, թռչուն, հեղեղ, դերձակ: — Գոյական (ինչ, ով)
Բ. Հնձում ենք, խաղում էինք, լուսավորում ես, կտցահարեց, վազում էիք, թակում եմ, հեղեղել է, խռնվում են, շփոթեցի, բացել եք: — Բայ(ինչ է անում, ինչ է լինում)
154. Տրված բառախմբերում պակասող բառերն ավելացրո´ւ , որ դառնան նախադասություննր:
Բակում մի երիտասարդ սրինգ «էր նվագում։
Երեխան քարերի մեջ ինչ-որ բան էր փնտրում։
Մի մարդ մութ գիշերով ձոր էր իջնում։
Անձրևը անընղհատ մաղում էր։
Արևի առաջին շողերի հետ քաղաքն աղմուկով արթնացավ։
155. Նախորդ աոաջադրանքը կատարելիս ինչպիսի՞ բառեր ավելացրիր:
Նվագել, փնտրել, իջնել, մաղել, արթնանալ։
Դրանք բայեր են: Հին հայերենում «բայ» նշանակում է «խոսում է, ասում է»:
156. Ի՞նչ ընդհանրություն ունեն ընդգծված բառերը (ի՞նչ հարցի են պատասխանում, ի՞նչ են ցույց տալիս):
Արջը(ով արջը) տանձ (ի՞նչ տանձ) է ուտում:
Մեր բարդին(ինչ բարդի) սոսափում է:
Սևաչյա աղջիկը(ով աղջիկը) երգում է:
Միայնակ ծաղիկը(ինչ ծաղիկ) սպասում էր վերջին քամուն(ինչ քամի)։
Անվանի մարզիկի(ով մարզիկը) հետ հանդիպելու կգա՞ս:
Նա մոտեցավ խշշացող գետին(ինչ գետ)։
Բոլորը գոյականներ են։ Գոյալանը պատասխանում է ով, ովքեր, ինչ, ինչեր հարցերին։
157. Գոյ արմատով կազմված բառերի բացատրությունը կարդա՛:
«Գոյական»անունն ինքդ բացատրի´ր:
Գոյ — էակ, էություն, արարած:
Գոյություն — լինելը, լինելիություն:
Գոյանալ — գոյություն ստանալ, առաջանալ:
Գոյատևել — գոյություն ունենալով տևել, շարունակվել:
Անգո — գոյություն չունեցող:
Գոյական — Առարկայի հասկացություն արտահայտող բառերի, որպես խոսքի մասի, ընդհանուր անունը:
158. Փորձի´ր բացատրել, թե ընդգծված բառերը ինչո՞ւ են կոչվում գոյականներ:
Այդ մարդը համարյա ամեն ինչ հիշում է:
Ծերունի արաբը մի բլուր ցույց տվեց՝ ասելով, որ այնտեղ է փետրվող պալատը:
Բաբելոնյան աշտարակը փնտրել են և´ հնագետները, և´նրանք, որոնք ուղղակի գանձ են փնտրել:
Այժմ ավելի հազվադեպ էր քարավան անցնում այդ ժայռի տակով, և աղբյուրի մոտ ավելի հազվադեպ էր մարդ երևում:
Քամին պատին փակցված ազդագիրն էր պոկում:
Կյուրոսն այնտեղ մի քաղաք էր հիմնել:
Որովհետև նրանք գոյություն ունեն։
159. Ա և Բ խմբի բառերի իմաստների տարբերությունը բացատրի՛ր:
Ա Բ
Դեղին — դեղնել
փոքր — փոքրանալ
բարի — բարիանալ
սիրուն — սիրունանալ
Էստեղ ածականը դարձրել են բայ։
160. Ընդգծված բառերն ի՞նչ հարցի են պատասխանում և ի՞նչ են ցույց տալիս: Ի՞նչ անուն կտաս այդ բառերին:
Ծանր առարկա, կանաչ արտ, բարձր տանիք, գունավոր նկար, բարակ ժապավեն, նեղ ճանապարհ, պղտոր գետ:
160. Ընդգծված բառերն ի՞նչ հարցի են պատասխանում և ի՞նչ են ցույց տալիս: Ի՞նչ անուն կտաս այդ բառերին:
Ծանր առարկա, կանաչ արտ, բարձր տանիք, գունավոր նկար, բարակ ժապավեն, նեղ ճանապարհ, պղտոր գետ:
Ածականներ։ Ածականները պատասխանում են ինչպիսի հարցին։
Комментарии
Отправить комментарий